Jag har blivit utmanad av Ufot! Först några regler:
1. Länka till den som taggat dig
2. Berätta sju personliga sanningar om dig själv

3. Tagga sju personer i slutet av ditt inlägg
4. Skriv ett meddelande i de sju personernas bloggar, så de uppmärksammar att de blivit utmanade.

Sju personliga sanningar om Barbafjant:

1. Jag gråter aldrig till filmer eller tv-program om jag är i sällskap med någon, inte ens Töntis. Ensam, däremot, brukar jag kunna böla på rätt friskt om jag är på det humöret.

2. Första gången jag tjuvrökte var jag 12. Jag tyckte att det var jättegott och hostade ingenting. Så det där med att det smakar apa och att man hostar upp lungorna stämmer tydligen inte på alla. (Dessutom var jag ensam när jag gjorde det, så grupptryck går knappast att skylla på.)

3. Jag skulle inte vilja vara barn på nytt. Många verkar drömma om det. Men jag har, så länge jag kan minnas, inte gjort något annat än att längta efter att bli äldre.

4. Jag är barnsligt förtjust i skraplotter! Har som mest vunnit imponerande 200 kronor! (Som spelades bort nån timme senare – vadå beroendebeteende?!)

5. Som mest har jag haft 7 piercingar – plus fjorton hål i öronen. Nu har jag kvar två. (Näsan och tungan. Och så två i ena örat och ett i andra. Tror jag. Vet inte vilka hål som ”funkar” längre.)

6. Trots att jag har haft linser i nästan 15 år kan jag inte sätta i dem utan att kolla i en spegel. Att plocka ut dem utan är inget problem.

7. Jag brukar ljuga om min längd. Eller om man så vill: jag brukar avrunda den. Jag är egentligen 168,5 cm, vilket lätt blir 169. Och det blir ibland avrundat till ”nästan en å sjutti”… Vill gärna vara lite ståtlig:-)

Jag känner inte så många som sju personer som bloggar, men Bejje brukar ju inte va den som bangar en utmaning… Barbasohl, vad säger du? Dampis? Eehm, Vonkan kanske är sugen? Känn er utmanade!