Inspirerad av svägerskans facebook-status igår ”Linda X har försökt lära Frans vad jag heter. Resultat: ”Mamma Inga”.” var jag ju tvungen att se om Helmer kunde säga sina föräldrars namn. (För den som har följt bloggen ett tag så är Frans och Helmer ganska jämngamla. Det är närmare bestämt sex veckor mellan dem.)

– Kan du säga Eeerik?
– Eeeji!
(Här blir jag väldigt imponerad och lite upprymd.)
– Kan du säga Lisabeth?
– Pappa!
(Här blir jag mindre imponerad.)

I morse mysfirade vi fars dag, med nybakade frallor till frukost och ett paket inslaget i tidningspapper… Jag hade åtminstone valt Barbatönts favoritsidor – vinspalten! 🙂 Innehållet i paketet var trevligt nog en mobiltelefon, eftersom Helmer har dreglat sönder Barbatönts gamla…

Så skulle jag överraska med Helmers nya färdighet. 

– Kan du säga Eeerik?
– Mamma!