Hur ofta skriver man inte to do-listor av typen ”städa badrummet, gå ut med pappersinsamling, köpa växtnäring, få bort den mystiska fläcken i hallen”? Alldeles för ofta, tycker jag!

Men häromdagen gick jag in hos Erika kan berika och blev sådär varm i hjärtat som jag väldigt ofta blir av hennes blogg. (Är i hemlighet våldsamt kär i hennes snart 4-åriga tvillingar Olof och Greta!)

En lista – vackert illustrerad dessutom! – över 13 saker att göra i juni.

Och baske mig! Den här listan ska jag verkligen se till att följa!

(Så får vi se hur det blir med den mystiska fläcken i hallen.)

13 saker du ska göra i juni

1. Prova en ny glassmak.
2. Gå barfota på grönt gräs.
3. Dricka något som du verkligen tycker om på en terrass.

4. Laga en god middag, bjud in din familj eller en vän eller treat yo self, och ta på dig den där finaste klänningen/kostymen/stassen som annars bara hänger i garderoben och väntar på Det Där Tillfället (som aldrig tycks komma).
5. Leta rätt på en ros och insup doften från den.
6. Ta in täcket från sängen till soffan och titta på en film en kväll.

7. Åka till en strandkant och doppa fötterna i vattnet.
8. Sträcka på dig så högt du når och säga aaaah! varje dag.
9. Äta en måltid på en filt. Utomhus eller inomhus spelar ingen roll.

10. Ringa ett samtal till den där personen som du tänkt att du ska ringa till så länge men inte kommit dig för att göra.
11. Titta upp mot himlen en gång varje dag.
12. Äta en måltid på restaurang. Frukost, lunch eller middag. Valet är ditt. Sällskapet likaså.

13. Gå en tidig morgonpromenad/ta en tidig morgonjogg. Var med om att väcka staden, byn, samhället, skogen.

