Jag vet att det är mycket jobbprat just nu, men det beror väl helt enkelt på att jöbbe (som det inte alls heter på värmländska, men men) tar upp ca 99 % av mina tankar just nu.

Imorgon är det 1 juni och alltså nån slags nypremiär för caféet som jag är föreståndare på. (Hi hi! Det är på samma gång väldigt bajsnödigt och väldigt roligt att ha en titel. Särskilt när det låter som att jag är en barsk kärring på 40-talet.) Vi ska ha ökade öppettider, utökad meny och dessutom en massa kringservice, som att leverera fika till diverse båtar runtom i stan.

Skitkul alltihop!

Men stressigt!

Jag har ju liksom aldrig gjort det här förut. Bara stått bakom kassadisken och krängt våfflor och småkakor på löpande band.

Vetisjutton hur det kommer gå imorgon, när jag ska försöka vara på tre ställen samtidigt. Jag pendlar mellan katastroftankar och ”klart det löser sig”-mentalitet. Oavsett hur det går så ligger en lång sommar framför mig och jag är rätt säker på att jag (och mina undersåtar min personal) kommer lära oss och bli typ skitabäst på allt!

Först kanske jag skulle testa den där sova-grejen, som folk pratar om att man kan göra på nätterna. Lär tydligen vara bra för den som har en (minst) 9 timmar lång arbetsdag framför sig!

