För inte alltför länge sedan jobbade jag ju som lärarvikarie. Självklart fick jag mina flesta jobb i de delar av staden som tar absolut längst tid att ta sig till med buss. Faktiskt så konstaterade jag någon gång att det tog lika lång tid för mig som för min exman att ta sig till jobbet. Då skulle jag ta mig till en skola i samma kommun som jag bor, han jobbar i en helt annan stad, nästan sju mil bort…

På mammaveckorna innebar det här bussåkandet extremt tidig uppstigning, eftersom jag skulle hinna lämna Stella på föris och Helmer på fritids innan min buss åkte, någon gång runt kl 7.

I och med mitt nya jobb behöver jag inte gå upp lika tidigt längre. Jag börjar kl 9:30 och kan med andra ord sova betydligt längre om morgnarna numera. Särskilt när kidsen inte ska lämnas. (För skolan börjar ju lika tidigt, oavsett när jag börjar.)

Men alltså. Jag är precis lika trött när klockan ringer kl 8 som när den ringde kl 5:30!

