Jag är inte en skrockfull person. Väldigt mycket är jag faktiskt inte det. Däremot tycker jag att det på något vis är lite festligt att det just igår hände sånt där som en skrockfull person säkert gärna hade skyllt på datumet.

  • Inledde dagen med att mötas av en öppen kylskåpsdörr. Fanskapet har hållit på att läcka de senaste månaderna. Trots att jag har jobbat hårt med att städa det där lilla hålet bak i kylen, torka av listerna osv. så fortsätter det svämma över. I förrgår pratade jag med bovärdarna, som rekommenderade att försöka rensa hålet med trimmertråd. Jag försökte ihärdigt, men lyckades inte. Torkade även listerna som en dåre, och gjorde det nog så intensivt att tätslutningsfunktionen påverkades…
  • Dagen fortsatte med att jag möttes av tre miljoner felmeddelanden på Maggie, som min dator ju heter.
  • Så småningom hade jag lyckats avinstallera alla dumheter och ominstallera allt viktigt. Då hade min lata frukost-framför-datorn-timme reducerats till en kvart.
  • På jobbet hade jag inte ens tio kunder på hela dagen. Rätt skönt, på så vis att jag hade tid att sortera tusen miljoner saker, städa de där utrymmena som man aldrig annars har tid att städa osv. De sista två kunderna droppade såklart in en halvtimme innan stängning. Precis när jag hade skurat serveringsdelen. Och så hade de med sig en hund in. Sa jag att det regnade ute? (Läs: att hundfan var alldeles blöt och smutsig på mitt nystädade golv.) Man kan väl säga att mina chefer och jag har lite olika syn på om hundar passar på ett fik eller ej…
  • När jag gick och handlade efter jobbet gjorde jag det för exakt 666 kronor!
