Det kanske är lite överdramatiskt att sätta en sådan rubrik, men hey! Jag ÄR faktiskt väldigt överdramatisk av mig!

Jag har ju blivit med nytt jobb, som på många sätt är alldeles fantastiskt roligt och givande. Framför allt är det en sån boost för mitt självförtroende/min självkänsla att göra någonting där jag verkligen jobbar. Som lärarevikarie går man i allra bästa fall in och undervisar med sitt eget upplägg i ett ämne man behärskar. I näst bästa fall får man ta över en planering, som är hyfsat fri att leka med som man vill. Och i sämsta (och vanligast förekommande fall) ska man typ dela ut stenciler eller säga åt ungarna att läsa i sin bok. (Och sedan sitta och säga åt dem att de ska läsa i sin bok och inte hålla på med telefonen.)

Så från att alltför ofta bara ha suttit av tiden har jag nu rivstartat som föreståndare på ett sommaröppet café.

Det är sjukt kul, men sjukt mycket att göra. Massor med grejer som jag inte hade en aning om att jag skulle göra – dels för att jag har varit naiv, dels för att jag fått uuuuusel information. Mer tänker jag inte skriva om det här, även om jag är rätt sugen.

Från att ha upplevt att tiden vägrar gå – en förmiddag har känts som tusen år – så är mitt liv plötsligt helt annorlunda och tiden räcker aldrig till. Jag kan nästan slå vad om att det är augusti i övermorgon!

