Det här skriver jag väl mest för min egen skull, för att i efterhand kunna se tillbaka på hur det var när Stella precis hade fyllt tre år. Vardag nu, guldkorn då.

Hur hög gullighetsfaktorn är när Stella vill ”titta på punkt ess-e”! Det betyder alltså att hon vill kolla på barnkanalen på min telefon. På något vis har hon väl snappat upp att det heter barnkanalen.se och dragit sin egen lilla slutsats om vad som är relevant i namnet. Häromveckan hade hon och Helmer ett storbråk, där han så pedagogiskt som nu en sexåetthalvtåring kan förklara något, försökte övertala henne om att man inte kan titta på punkt ess-e. Så skrattade han förtjust åt lillasyrrans barnslighet när jag förklarade hennes missuppfattning.

IMG_8435

Skratta inte åt mig!

 

Och så gjorde hon nånting rasande sött precis nu. (Är såklart hemma och är sjuk. Denna gång hosta och allmän skruttighet. Ingen feber eller så. Mest bara ynk.) Plötsligt ökade hon volymen något alldeles galet mycket på telefonen (där hon såklart tittar på punkt ess-e) och jag blev lite förskräckt och sa ”Oj! Var försiktig med telefonen”, varpå hon snabbt sänkte ljudet och gav telefonen en puss!

