Jag gillar listor. Och så ogillar jag när datorer kraschar så att jag inte kan fullfölja listor. I november gick det inget vidare. Jag tänker att jag kanske fortsätter med den utmaningen senare, men nu hakar jag istället på den där kalendergrejen som alla andra verkar ägna sig åt. Hela tiden ska det vara bilder, men om jag känner mig själv rätt kommer det bli mer text än bild.

Dagens rubrik är ”En bild från en dag jag aldrig kommer glömma”. Idag har jag ägnat mig åt att grotta ner mig i allt som hände den 6 februari 2012 – Stellas allra första födelsedag här i livet. Då känns det rätt naturligt att publicera en bild på henne när hon bara var några timmar gammal. Andningen var ännu inte helt okej, så hon fick ha en CPAP på sig. I den får man andas med lite motstånd, så det blir en sorts andningsgymnastik. Varje gång jag visar upp den här bilden berättar jag att mössan är sjukhusets egen, som de satt på henne för att hålla alla slangar på plats. (Förutom CPAP’en har hon en sond i näsan och EKG-plattor på bröstkorgen.)

I sanning en dag som jag aldrig kommer glömma.

Älskade. Lilla. Fina.

Älskade. Lilla. Fina.

Lucka 1: En bild från en dag du aldrig kommer glömma
Lucka 2: En bild på något gott du ätit i år
Lucka 3: En bild på någon du älskat i år
Lucka 4: En bild du tog när du kände dig sorgsen/deppig/ledsen
Lucka 5: En bild på dig som någon annan tagit
Lucka 6: En bild från en resa du gjorde under året
Lucka 7: En bild du tagit som du själv tycker mycket om
Lucka 8: En bild från i år som bäst beskriver din vardag
Lucka 9: En bild från din arbetsplats/skola
Lucka 10: En bild på ditt favoritplagg just precis nu
Lucka 11: En bild på en person du saknat i år
Lucka 12: En bild från i somras som väcker din sommarlängtan

