Ibland tänker jag att jag borde använda tandtråd lite oftare. Och den där specialtandkrämen också, den med extra hög flourhalt.

Ibland tänker jag också att jag borde ta tag i den där högen med papper. Den som jag till slut lade i en låda märkt ”behöver sorteras innan jag vågar slänga”, eftersom jag bara ville slippa se skiten, men ändå inte orkade ta tag i eländet.

Ibland tänker jag också att jag skulle ta och fotografera urväxta kläder och lägga upp på tradera, eller fixa en bloppis eller vad som helst. Är för snål för att skänka, så det ligger några påsar med kläder här och var, och bara väntar på att fixas med.

Oftast av allt tänker jag nog ändå att jag borde vara lite schysstare mot mig själv. Inte kräva så mycket, och sluta säga så fula saker till mig själv. Det är en sån klyscha, men inte mindre sant för det: säg ingenting till dig själv som du inte kan tänka dig att säga till någon annan.

