1. Hur för jäkla skönt det vore att ha barnvakt en hel helg. Hur jag och maken skulle kunna pussas och kanske glo på nån film utan avbrott. (Varför kan barn alltid sova utan att ramla ur sängen, ha mardrömmar, hostattacker eller bara vilja ha lite vatten andra kvällar? Men inte just den där när man vill glo på film.) Kanske skulle man bo på hotell då? Glo på film och äta hemköps grillade kycklinglår i sängen. (Kan ha hänt att det där har hänt nån annan gång. För länge sen. Väldigt länge sen.)

2. Hur låg det egentligen till med den där pumpapajen? Var den god? Eller äcklig? Eller mer liksom blaha? Jag vet inte, men det känns som att jag måste ta ett smakprov (till) senare idag, för att verkligen reda ut frågan.

IMG_7972-0.JPG

3. Hur mycket jag saknar och längtar efter min dator. Det har blivit något fel på min fina, fina Maggie. Plötsligt en dag när jag helt snällt satt i soffan och typ skrev rent föreläsningsanteckningar, kollade facebook, glodde på onödiga saker jag ville köpa och säkert något mer, hängde sig Maggie. Det är väldigt ovanligt att macar gör det, men det händer. Det som var konstigt nu var att hon inte gick att starta om. Efter att hon varit en dryg vecka hos elgiganten konstaterades det att Maggie behövde intensivvård. Tydligen tror hon att hon är en PC och hårddisken ser inte alls ut som den borde!

4. Att kolakakor verkligen är asgott! Barnen fick en bakbok som lite höstlovspresent och med lite hjälp svängde de ihop en sats kakor, som jag nog är mer imponerad av än kidsen själva.

5. Hur mycket jag hatar hösten. Det är fult ute, min själ blir ful och mina eksem blir både fula och smärtsamma. Tänk att jag gått typ ett halvår utan att ha klåda på händerna. Inte längre, om vi säger så. Kan det inte bli maj snart?!

