Ja, ni vet ju hur det är. En massa bloggare fyller i någon lista. Barbafjant ser listan. Barbafjant fyller också i listan.

Jag kan cykla utan att hålla i styret. En rätt onödig och dum grej att kunna, men det imponerar gränslöst på sexåringen!

Jag vill bli klar med utbildningen och börja jobba nångång! Jag känner mig rätt färdig (i dubbel bemärkelse) med att vara skitfattig, aldrig sommarledig och allmänt ofri på det där viset som man är när man pluggar.

Jag borde lära mig att göra lite mindre kaffe, eftersom jag aldrig dricker så mycket som jag gör i ordning varje morgon.

Jag har träffat sångaren i R.E.M.

Jag skulle vilja ha ett husdjur. En landsköldpadda (som skulle få heta Ove) eller kanske en majsorm (som skulle få heta Snöret).

Jag gillar  havregrynsgröt! Äter det gärna till middag/kvällsmat då och då. Som en extra bonus är det en av få grejer som båda ungarna med glädje slevar i sig.

Jag älskar saltlakrits! Särskilt salta balkar

Jag måste ta itu med den där himla pappershögen någon dag. Eller okej, det är inte bara en hög, utan snarare en proppfull kartong med ”eventuellt viktiga papper”. Såna där som man inte vågar slänga innan de legat till sig ett tag…

Jag behöver nya glasögon, med rätt styrka och helst snyggare (och hela) bågar

Jag får stora eksem och blåsor om jag kommer i kontakt med fisk. Kan inte hångla med någon som precis har ätit fisk heller!

Jag har inte testat någon form av narkotika någon gång.

Jag kan inte blunda med mitt högeröga. Eller jo, om vänsterögat är stängt går det, men jag kan inte ”flört-blunda” med högerögat.

Jag vill inte göra rent vitlökspressen efter att jag har använt den. Fattar inte riktigt varför själv, men jag tycker att det är så himla äckligt!

Jag borde inte vara en sån tidoptimist jämt. Tänker att det är lite charmigt, spontant och bohemiskt, men rätt ofta är det bara nonchalant, stressigt och jobbigt.

Jag gillar inte citrussmak på yoghurt. Kan äta om det inte finns något annat, men alltså näe. Det smakar verkligen inte gott i min mun.

Jag älskar inte mig själv när jag blir en stressad, vrålande häxmamma.

Jag måste inte ta allt så jäkla personligt jämt!

Jag behöver inte vara perfekt. Det duger att bara göra sitt bästa, och kanske inte ens det ibland.

