Jag kan inte riktigt bestämma mig, hur jag känner inför det här:

Just precis idag, mellan kl. 8 och 12 skulle jag ha suttit i en tentasal och krystat fram allt jag nu råkar veta om makroekonomi (vilket i ärlighetens namn är väldigt lite).

Men. Istället sitter jag i soffan och är nu uppe i nästan tre timmars maratonkollande på barnkanalen.

Bredvid mig sitter en tvååring med lite feberblanka ögon, napp i munnen och sin ena hand innanför min urringning. (What’s up med att klämma folk på brösten? Det är liksom inte bara mina hon är på, utan alla hon kommer åt.) Det har gått magsjuka på Stellas förskola hela veckan, och nu var det tydligen hennes tur.

Eller?

En kräka har hon åstadkommit. Annars har hon mest varit upptagen med att tjata om kakor idag. Känns inte jättemagsjuk om man så säger.

Och min tenta? Ja, den får jag förhoppningsvis skriva om en annan gång.

