Vissa saker är ju mer logiska än andra. Som att man bestämmer sig för att ta en shoppingrunda när ens planerade arbetspass blir inställt. Jamen, varför inte göra av med lite pengar när jag ändå inte tjänar några?

Hade en enda tanke innan jag gick in i första gallerian. (Karlstad består till sisådär 98,3 % av gallerior. Helfestligt. Men onekligen praktiskt när det ösregnar.)

Idag ska jag inte köpa något till barnen. Bara till mig själv.

Åkte genast ned till barnavdelningen på lindex (som jag egentligen är sur på pga. kass kvalitet) och ”råkade” köpa en hel hög med byxor till kidsen. Suck.

Sen gick det bättre att bara handla till mig. Såväl en prickig blus, en randig tunika och ett par högst normala blåa jeans slank ner i mina påsar. Och så behövde jag ett par nya pyjamasbrallor också. Har letat i kanske en miljon affärer, men inte hittat några. Vill ha långa i typ t-shirtmaterial. Inte ljusa. Inte jättevida längst ner.

Så. På h&m hittade jag dem till slut. De perfekta brallorna för sovande och slappande.

IMG_7362

Här sitter jag i soffan och beundrar mina nya brallz.

