Jag vet att jag tjatar en del om detta med att jag har blivit med extrajobb, men det är en rätt så himla stor grej för mig. Större än jag hade trott faktiskt.

Pga. att jag inte har mått särskilt bra de senaste åren har jag varken velat, vågat eller orkat söka några jobb. Att plugga/vara gravid/vara föräldraledig har varit fullt tillräckligt för mig. Men sista halvåret har jag känt mig tillbaka på banan igen, men inte fått tag på något jobb. Så ramlade det här ner i knät på mig och jag är så väldigt glad över det!

Det är så härligt att göra någonting ”på riktigt”. Bära tunga brickor fulla med disk, fixa smörgåsar, ordna fram någon specialbeställning (typ glass, som vi egentligen inte säljer, till världens gölligaste lilla unge!), brygga obscena mängder kaffe, prata tyska (okej, ”tyska”), lägga upp sallad. Och bäst av allt: ha jobbarkompisar! Babbla om allt och inget. Skratta tillsammans, dela på någon kaka som blivit ful och inte kan säljas, skratta åt att dekorationerna till morotskakan ser mer ut som en snopp än en morot.

