Så går man en hel vår och försöker få tag på något extrajobb. Inte ett enda ”tack för visat intresse” har jag fått tillbaka. Dessutom har jag ägnat en hel del tid åt en himla mailväxling med vikariebanken, där jag upprepade gånger har försökt få dem att förstå att just jag är en alldeles perfekt vikarie på kommunens skolor, eller förskolor. Ja, var som helst faktiskt.

Så igår såg jag en efterlysning på facebook. En bekant jobbar på ett café – som för övrigt är väldigt gölligt och ligger precis invid kanalen inne i stan – och de behövde akut hitta extrapersonal.

Och nu verkar det som att jag har ett extrajobb i sommar. Det kanske inte blir så himskans mycket, men en och annan timme kommer jag förhoppningsvis få jobba i alla fall! Så himla roligt! (Och jätteläskigt och svårt att hålla reda på alla priser och ingredienser och hur man blandar såser och alla andra tusen saker som jag ska få in i skallebollen. Men mest är det kul!)

