Idag har jag varit och gjort ultraljud för att kolla upp min konstiga knöl.

(Hur konstigt det kändes att göra ultraljud utan att leta efter en bebis? Jätteskumt med den tomma skärmen!)

Precis som jag trodde så är det ett bråck jag har. Oattraktivt nog så är det fett och inte en bit tarm som sitter i kläm i det där bråcket. Det är visserligen lite trist, eftersom det inte är jättespännande och måste akutopereras. Å andra sidan är det ju väldigt skönt att slippa just det sistnämnda!

Nu ska ultraljudsläkarens utlåtande skickas till min vårdcentralsläkare, som ska hitta på vad som ska göras sen. Troligtvis kommer en kirurg få ta en koll och så småningom blir det kanske en operation. Egentligen känner jag mig väldigt färdig med operationer, men himla kul är det inte med en klump i/på magen, så jag får väl helt enkelt lyssna på experterna.

