För något år sedan sparade jag en lista med frågor (hos Jenny tror jag). Det är alltid bra att ha något att fylla i när bloggtorka härjar. Här kommer några svar.

Lista tre guilty pleasures
Pensionärsmat. 
Aj löööv typ värmlandskorv, rotmos, bruna bönor med fläsk, kålpudding, dillkött, stuvade morötter… Tja, typ allt som din gammelmormor skulle älskat om hon levde (tar för givet att hon inte gör det) älskar jag. Jag är en 97-åring i en 34-årings kropp!
Eurodisco. Särskilt e-type.
Hundmat. Eller ravioli på burk, som folk även brukar kalla det. Helst den varianten som är ingeggad i köttfärssås. Sjukt äckligt och sjukt gott på samma gång. Brukar köpas hem när jag är gräsänka.

Nämn dina fyra favoritväder
När man första gången på året går ut utan jacka/tröja/kofta utan att frysa.
Hejdundrande jäkla åskoväder så att man tror att huset ska skaka sönder och taket spricka av tunga regndroppar.
28 minusgrader, vindstilla och strålande sol.
Sol, värme, ljumma vindar. Sådär så att det är lite för varmt om man jobbar, men helt underbart om man är ledig och kan bada när man blir för varm.

Mitt absoluta bästa recept
Det varierar alldeles för mycket för att bara kunna vara ett. En maträtt som ständigt återkommer är dock: kycklingfiléer som strimlas/delas i bitar. Steks i lite olja från soltorkade tomater + smör. Fräs med strimlade soltorkade tomater en stund. Klicka i nån matsked fransk senap. Häll på grädde. Salt och peppar har jag på kycklingen, och mer brukar inte behövas. Serveras i djupa tallrikar, i den här ordningen: ruccolasallad, pasta, kyckling, sås, halverade körsbärstomater. Salladen ska bli lite slibbig. Hatar vanligtvis slibbig sallad, men i den här rätten ska det vara så.

Sex sporthändelser som är wow!
Inga alls. Är så sjukt ointresserad av sport att folk tror att jag skojar när jag inte har koll på att nåt OS eller VM eller vad det nu kan vara pågår.

 

 

