Häromveckan drog jag ut en visdomstand. Inte för att jag haft några enorma problem med den, men för att jag nog skulle komma att få det så småningom.

Trots att den kom upp för typ 19 år sedan (hur gammal ÄR jag egentligen???) har den aldrig kommit upp helt och hållet ur tandköttet. Det har alltså legat som en litet, litet lock över ena sidan av tanden i nästan 20 år (skitgammal, som sagt!) och därunder har jag inte kunnat hålla rent. Det har blivit till ett hål, som lagades för några år sedan. Nu hade det blivit hål igen och jag bad att få rycka ut skiten.

Tanden med hålet är nu borta och det är väldigt mycket lättare att nå längst in i munnen! (I alla fall den delen av käken.)

Men.

Hålet efter tanden är ännu kvar. Ett rätt stort hål tycker jag att det är också.

Sådär som det kan vara med små gropar så fastnar det en hel del där i. Kokosflingor, små köttbitar, riskorn, små morotsbitar. Ja, typ vad som helst som jag äter har en förmåga att fastna. Frågan är ju vad man ska göra med det. Det känns rätt logiskt att det inte ska vara kvar, men å andra sidan tycker jag inte att det är så himla fräscht att krafsa i den lilla gropen heller.

Undra just när man ska börja oroa sig för att det inte läker ihop. Eller hu! Tänk om det aldrig läker ihop!

 

