För några veckor sedan vann jag en jätterolig vinst hos Hanna.

Dels en inträdesbiljett till barnmässan här i Karlstad, dels en lyxig goodiebag.

För en småbarnsmorsa med skraltig ekonomi var det ett jättehärligt pris att vinna! (Jag har ju pluggat så himskans länge nu att jag inte får några pengar från CSN. Vi lever med andra ord på en inkomst, därav min desperation efter jobb i förra inlägget.)

I goodiebagen fanns en hel del fint. En del av det slet mina barn raskt tag i, och en del annat lät jag gå till grannen som fick barn i januari. Dessutom var det några saker som faktiskt var till mig också, vilket inte var helt fel.

Men alltså. En av de saker som låg i påsen var ju himla konstig. Särskilt om man betänker att påsen beskrevs som ”lyxig”. Nämligen en burk bambuskott! Får väl se när jag vågar mig på att korka upp den delikatessen.

