Jag skulle inte ha något emot att smålobotomera mig lite grann. Sådär så att jag blev som Blondinbella i skallen ungefär. Alltså, inte riktigt så jäkla överspeedat lycklig som hon verkar vara hela tiden. Men en liten skvätt av hennes tänkande skulle vara skönt att ha ibland.

Det är så sjukt tråkigt att vara deppig!

Jag är inte deprimerad, men ruggigt deppig för tillfället.

Det är barn som gnäller för ingenting. CSN som vill ha pengar, trots att jag inte har någon inkomst. Tulpaner som vissnar och inte ersätts av nya. Jobb som söks men aldrig fås. En konstig lukt i avloppet. En favoritlåt som plötsligt bara inte låter bra längre.

Jag vet att det här kommer gå över. Jag vet att så snart jag blir lite mindre deppig och mera peppig kommer kidsen bli mindre gnälliga. Jag vet att ekonomin kommer ordna sig någon gång. Jag vet att det finns tulpaner för 39:90 på konsum.

Det kommer komma en vår. Men just nu, i mitt hjärta, är det höst.

