I fredags var det alla hjärtans dag, vilket inte firades så överdrivet mycket i den här barbafamiljen. Några presenter till barnen rotades fram ur presentkistan (den borde jag skriva mer om någon gång!) men annars hände ingenting särskilt.

(Jo förresten! Vi lyckades faktiskt få båda ungarna i säng innan klockan åtta och fick alltså för första gången den här säsongen se hela På spåret tillsammans!)

På alla hjärtans annandag däremot hände det grejer! Jag gick på dejt med en av mina absoluta älsklingar här i världen, nämligen min borrhammare från Jula. Betongväggarna i den här lägenheten är sannerligen inte att leka med, men med borrhammaren så brukar man oftast få till nånting som liknar ett hål. När jag satte upp krokar i hallen härom året gav jag till och med omdömet ”den skar som smör genom betongen”. Nu var det inte riktigt så roligt igår, men nästan.

För ganska exakt ett år sedan införskaffades en hylla till Helmers rum och igår tyckte jag att det kanske kunde vara dags att sätta upp den… Han har ju en våningssäng och då kan det vara lite fiffigt att ha en hylla att lägga grejer på när man är på övervåningen.

Det tog en hel del svordomar innan alla hålen var på plats, men nu sitter hyllan uppe.

Jag är så himla kär i min borrhammare!

