Det vill liksom inte riktigt ta sig med skrivandet. Inte här, inte på universitetsbiblioteket där en uppsats borde produceras, inte på den andra bloggen som inte har nånting med nånting att göra.

Det är en kramp som inte vill lösa upp sig ordentligt.

Jag vill skriva, men huvudet släpper inte ifrån sig några idéer och fingrarna fastnar på tangenterna och vill helst av allt bara trycka ”delete”. (Vilket ironiskt nog är en knapp som faktiskt inte finns på mac.)

Skrivaren gick sönder, så vi köpte en ny. Alldeles töntig blev jag när den var installerad. Det visade sig nämligen att man kan skriva ut trådlöst. Och inte nog med det: man kan skriva ut trådlöst från telefonen. När jag häromveckan hade bråttom iväg, och plötsligt kom på att jag måste ha ett papper med mig – ett superviktigt papper, som fanns som PDF i mailen – skrev jag ut från mobilen, samtidigt som jag stod i badrummet och borstade tänderna.

Kanske yttrades då repliken ”Det känns som att jag lever i framtiden”. Som sagt, töntig.

Så. Om jag nu bara kommer på något att skriva har jag alla chanser i världen att skriva ut mina ord på papper.

