Det är ingen nyhet att jag gillar (läs: ähähälskar) att fylla i listor och frågeformulär. Så trevligt då att Linnéa kommer med nya frågor!

1. Pest eller kolera! Skulle du välja att:

  • Ha din sökhistoria synlig för alla (både allt du redan sökt på och för all framtid...)

        …eller

  • Leva resten av ditt liv med att få ont i magen varje gång någon säger ditt namn?

Magont får bli mitt val här, helt klart!

2. Vad får dig att rysa av obehag?

Ljudet som blir när man tar ut saker ur frysen om det är mycket is däri. Jag kan lätt strunta i att äta glass, som jag egentligen är skitsugen på, om jag riskerar att få höra det där ljudet.

Och så tanken på när en fågel kom in på (den inglasade) balkongen härom veckan. De vidriga, panikartat flaxande vingarna. De stirriga ögonen. Fjädrarna. Magen som häver sig när den står på golvet och andas. Jag hatar de äckliga små kreaturen!

3. Har du något tic?

Jag säger liksom minst tusen gånger om dagen. Jag och Barbatönt funderade på om vi kanske kunde köpa någon slags illegal elstötsmojäng, som han kunde chocka mig med varje gång jag säger liksom. Det skulle nog gå åt tusen miljoner batterier om dagen till den stackars mojängen.

4. Har du en speciell talang?

Mina knän är så överböjliga att en läkare en gång råkade utbrista ”Oj! Det var det värsta jag har sett!” när jag skulle visa hur långt jag kan böja dem åt ”fel” håll. Vet inte riktigt om det är en talang, dock.

