1. Hemma. Särskilt i soffan eller sängen. Jag är en typisk sittliggare jag. Eller om det är en liggsittare jag är?

2. På väg, vart som helst. Älskar känslan av att ge sig av någonstans. Helst åker jag tåg, men flyg, buss och bil går också bra. Båtar slipper jag helst. Inte på grund av sjösjuka eller rädsla. Tycker bara inte om.

3. I ett klassrum. Nästan lika gärna framför som bakom katedern.

4. I en stuga i en skog. Vilken tur att vi råkar ha just precis en sån!

5. Claratappen. Så heter blodgivningsstället här i stan. Nu råkar det visserligen vara så att jag är rätt kass på att gå dit – vilket dels beror på att jag tycks vara förkyld jämt, dels på att jag är lat – men när jag väl är där trivs jag så himla bra. Snälla tanter, man får fina grejer när man lämnat tillräckligt mycket blod (eller plasma, som jag oftast gör) och framför allt så känner man sig som en god människa. Dessutom hade jag och min make vår allra första dejt där!

