Jo.

Det där drömhuset. Det som legat ute till försäljning sedan i vintras.

Jag har kommit på varför det varit osålt så länge.

Närmsta granne trodde ju jag var ett nedlagt mentalsjukhus, med böljande grönområden omkring, precis som det brukar vara på film. Ombyggt till hutlöst dyra privatbostäder.

(Ni kan väl se framför er hur två personer sitter på en bänk och pratar? I bakgrunden en sköterska som skjuter en rullstol. Allt är grönt, grönt, grönt, förutom sköterskans vita klänning.)

Det är inte alls nedlagt. Tvärtom är det en rättspsykiatrisk klinik, där bl.a barnamördare och dömda barnsexbrottslingar sitter. (Varav minst en har återfallit i brott under tiden de suttit där.) Helt utan stängsel, staket eller andra barriärer. Precis som Husets tomt. Den tomt där jag kunde se mina lekande barn framför mig.

”Verkar något för bra för att vara sant, är det oftast för bra för att vara sant.”

