Linnéa ställer några frågor på sin blogg, och jag är ju inte den som är den. Här är mina svar!

  1. Vad var det första du tänkte på när du vaknade idag?
  2. Vad är din signature food dish? Den som dina barnbarn kommer prata om med sina barnbarn.
  3. Vad är den bästa boken du läst? No judgement! Är det 50 Shades of Grey so good for you! 
  4. Har du ont någonstans?

1. Men neeeej! Vad är klockan? Måste han alltid vakna så tidigt? Så tittade jag på klockan och konstaterade att den var 06:14. (Alltså har barnkanalen börjat sända = barnvakten fixad!) Fattar inte varför min storunge envisas med att vakna så tidigt jämt.

2. Hm. Jag är bra på att laga mat, men tror inte att det finns något särskilt som förknippas med mig. (Förutom när jag en gång gjorde en minnesvärd skitäcklig pyttipanna – lyckades få den både bränd och fortfarande fryst på samma gång. Serverade den med brända, smuliga stekta ägg. Hoppas att den inte ska minnas av fler än oss som åt av den! Annars brukar min mat varken vara bränd eller rå, utan riktigt god.)

Mina tivolibullar hoppas jag kan minnas av många! Som kanelbullar, men byt ut kanelen i fyllningen mot vaniljpulver (inte -socker!) och använd mångfärgat ministrössel istället för pärlsocker. Skitgoda. Och fina!

En halvdålig mobilbild på tivolibullar, från 2010.

En halvdålig mobilbild på tivolibullar, från 2010.

3. Vet verkligen inte! Några favoriter är Den oändliga kärlekens historia av Carl-Johan Vallgren. Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist. Parfymen av Patrick Süskind. Alla familjer är psykotiska av Douglas Coupland. Främlingen av Albert Camus.

Bara gubbförfattare där. Bra jobbat, feministen. (Har försökt lära mig att uppskatta Selma Lagerlöf, genom att påbörja Gösta Berlings saga några gånger, men det går bara inte. Den är. Så. Jävla. Tråkig.)

4. Nej. Inte någonstans alls. Så jäkla fint livet ändå är ibland.

