Tanken var att hela familjen skulle åka till stugan över helgen. Ni vet, se till att komma iväg tidigt på fredagen, så att man får tre härliga dagar att krama sommaren ur.

Men så blev jag bara grinigare och grinigare, där jag vadade omkring i frukostsmulor, högar med urvuxna kläder som behöver sorteras och förvaras i väntan på att kanske användas igen, legobitar och dammtussar. Jag är nog den minst pedantiska jag känner. Till och med när jag precis har städat kan jag få höra kommentarer som ”Men det här var inte så farligt – jag brukar också ha stökigt hemma ibland.”. (True story!) Men nu. Alltså det är verkligen helt galet stökigt och rörigt och dammigt och eländigt här.

Alltså skickade jag iväg man och barn till stugan, så ska jag vara hemma och göra det som jag tydligen helst av allt vill ägna mig åt när jag är ensam ett tag. Städa.

Imorgon tar jag bussen till familjen för att bada, äta kräftor och kanske gå lös på lite sly med bensintrimmern. Det blir nog en fin helg det här, trots morgonmuttret.

