När jag inser att jag inte har skrivit något sedan den 9 april känner jag mig lite ledsen. Egentligen tycker jag att det är roligt att blogga, men jag kan liksom inte få till det nu känns det som. Det är inte direkt någon ny känsla. Jag började skriva dagbok på nätet 1998 och har ett flertal gånger haft kortare och längre pauser.

Ibland skriver jag inte för att jag är för glad. Ibland för att jag är för ledsen. Eller för arg. Jag har liksom inte tid, eller ork, eller lust.

Samtidigt är det så himla roligt att kunna gå tillbaka och läsa, sen i efterhand. Se hur det var just där, just då.

Som sagt. Jag är kluven. Jag tänker inte lägga ner, för det tror jag inte att jag klarar. Lite småsugen är jag på att starta ett blogg100-projekt igen. Verkligen försöka ro det i hamn. För om jag skriver så blir jag oftast mer sugen på att skriva. Och kommer igång bättre även med andra saker. Pluggeri och så. (Känns för övrigt helt sjuk att kursen jag skrev om i förra inlägget snart faktiskt är slut! (I morgon!) Och att jag har lämnat in varenda jäkla liten uppgift!)

Hm.

Jo. Det får nog bli ett nytt försök till blogg100. (Utan taggningar och sånt.) Det här inlägget räknas inte.

