Det känns lite ovant att det faktiskt händer annat i mitt liv än att bara lämna Helmer på dagis, gå hem med sovande Stella, dricka kaffe, tvätta, plocka ur och i disk, äta lunch med Stella, leka med Stella, hämta på dagis, handla, vara i lekpark, gå hem, laga mat, lägga barn, glo på TV, hänga tvätt, lägga sig, sova hackigt, vakna och börja om allting från början.

Ganska exakt så har mitt liv sett ut, mer eller mindre varje dag det senaste året.

Men nu håller alltså Stella på att skolas in på dagis/förskola. (Gamla hundar, osv…) Hon fick inte plats på samma ställe som H går på, och det var kanske lika bra det, för det verkar faktiskt toppen på det nya stället. Jag har visserligen inte vågat mig dit, utan det är Barbatönt som får ta hela inskolningen. Jag har en stark känsla av att både jag och Stella skulle drabbas av viss separationsångest annars…

Så var jag tydligen student igen. Ett tag var jag ju helt övertygad om att jag skulle hoppa av den jäkla lärarutbildningen, som stod mig upp över öronen. Men så rann en massa vatten under en massa broar och nu är jag tillbaka light, kan man väl säga. Visserligen är det tre kurser som jag ska försöka beta av fram till mitten/slutet av maj, men jag deltar bara i en kurs. De andra två är en uppsats (modell mindre, typ rapport) och en tenta.

Jag är hyfsat irriterad över något fel, som gör att jag inte står med som ”aktiv student” i systemet. Detta gör att jag inte kommer åt några mer eller mindre viktiga funktioner i studentnätet. Det gör mig inte så mycket. Vad värre är är att jag inte kan logga in på bibblans trådlösa nätverk. Ergo – jag måste sitta hemma och göra allt som har med internet att göra, vilket är en hel jäkla massa om man läser distanskurs. Typ videoföreläsningar och telebildsändningar, mm.

Nåja. Förutom det är livet rätt fint för tillfället. Just idag har jag inte kommit igång ordentligt, trots att klockan närmar sig 11. Jag har visserligen slöläst några pdf’er på skolverkets hemsida, men inte ägnat mig åt det som jag hade planerat att göra tills nu. Råkade snöa in på en genusdebatt i en facebookgrupp istället…

Nåja. Jag lever och har hälsan, och det är ju både viktigt och trevligt. Huruvida jag kommer tillbaka hit eller ej är oklart, men så får det väl vara ett tag till!

 

