Om man har svårt att komma på vad man ska skriva om kan man ju ta till hjälp utifrån. Nu är det så att jag inte har några läsare, så jag tog till hjälp från andra änden av kontoret.

– Hörru Barbatönt! Vad tycker du att jag ska skriva om idag?
– Du kan väl skriva om din darling, som har tagit examen och är så himla bra!

Hm.

Jo, men alltså på riktigt. Han är himla bra den där Barbatönt! Som kämpar och gnetar och skriver tentor och (gubbiga) c-uppsatser (om Strindberg och folkparker) och samtidigt är en närvarande pappa, som förvisso inte har stenkoll på barnens klädstorlekar (eller vems strumpor som är vems…), men kan Klas Klättermus utantill och hänger i timmatal på bibblan där jag står ut med att vara max en kvart i taget. När jag skriker och dampar loss på bråkiga barn …eh, brukar han också skrika och dampa loss, men mer behärskat. När jag totalt har fallit igenom, och klarat av typ 17,5 poäng de senaste terminerna har min man (min man!) lyckats med allt han har tagit sig för. Ja, lite mer till och med, i form av en rest från 2006.

Häromveckan kom ett stort kuvert med universitetets logga neddimpande i hallen. Examensbeviset!

Efter nästan hundra års kämpande är han faktiskt äntligen färdig! Klar! Kan skrika FU varje gång han går förbi universitetet!

Hipp hurra för Barbatönt!

#5

