Häromdagen gick jag och kidsen (som vanligt) och handlade efter att jag hämtat på förskolan. Vi hämtade ett paket också. Ett sånt där från ellos (har blivit besatt av deras fleecepyjamasar på sistone) som är packat i en plastpåse.

När vi kom ut från affären var himlen nästan svart. Inte så mycket för att det började bli kväll, som för att en enorm flock med (äckliga jävla skabb-)fåglar for runt däruppe. Till och med jag, som hatar fåglar ganska så jättemycket, blev fascinerad av dem. Jag försökte till och med ta ett kort på dem, men det blev såklart pissedåligt. De for fram och tillbaka, så att det när man såg dem allihop samtidigt blev som vågrörelser. Ett stort pulserande våg-moln av  fåglar. Ganska häftigt faktiskt. Samtidigt rös jag av deras skräniga äckelljud och önskade att jag haft något massförstörelsevapen speciellt inriktat på flygande råttor.

Äckelpottor

Äckelpottor  (och konsumflagga)

Tror ni inte att de j%”arna kunde läsa tänkar!

Eller hur ska man annars förklara den välplacerade fågelbajsen, mitt på paketet med Stellas nya pyjamas?

