De två senaste nätterna har Stella varit mer till salu än någonsin tidigare under sina knappa nio månader.

Natten till igår vaknade hon strax före klockan tre och var igång och härjade i långt över en timme. (Härja = skälla ut nappen på låtsasspråk, hålla sig i sänggavelns smideskrumelurer och gång på gång slå i huvudet och bli ledsen, slå på mina bröst och kalla dem ”papapapapa”, dra i mina bröst så att de blir fem meter långa, kräkas upp allt man har ätit etc..) Ungefär samma sak inatt igen, men hon var ”bara” vaken en timme.

Dagtid sover hon mycket mindre än vanligt. Äter gör hon inte heller ordentligt. Vanligtvis äter hon sedan ett tag tillbaka en hel burk mat, men nu har bara en sked eller två slunkit ner.

Plötsligt fick jag en liten idé. Att det nog inte alls är förkylning eller öroninflammation.

Jovisst, när jag stoppade in fingret i munnen på henne kände jag något vasst i underkäken. Hej första tanden!

