Det är väl här man ska visa att man hänger med. Har koll.

Jag hänger verkligen inte med. Har noll koll.

Här kommer 10 serier som jag följer eller har följt. Som vanligt inte rangordnade. Jo. Kanske ettan är det, bara för att jag sett den så nyligen och blev lite kär under avsnittens gång!

Karin Fors och Margareta Öman i en stark scen…

  1. Varuhuset. Har jag och Barbatönt hyrt via Lovefilm nu i sommar. I stugan har vi nämligen inte TV, så då är det DVD (eller VHS!) som gäller. Alltså Varuhuset! Vilka kläder och frisyrer! Vilka intriger! Vilka skådespelarinsatser!
  2. Huset Elliot. Var förra sommarens stugföljetong.
  3. Lilla huset på prärien. Älskälskälskade böckerna, men tyckte aldrig riktigt om TV-serien, som var alldeles för tillrättalagd och osmutsig. I böckerna handlade det så mycket mer om att kämpa sig fram genom snödrivor i skogen. Serien var lite mer glättig och nostalgisk. Dessutom var jag sur för att pappan på TV inte hade skägg. Kunde ändå inte låta bli att se eländet…
  4. Greys Anatomy. Började jag följa en jul när femman körde Greys-maraton. Länge var onsdagarna en riktig högtidsdag, men för några säsonger sedan (det avsnittet när George dog) pallade jag inte mer. Allting kändes bara som en lång upprepning av fjortis-Meredith och hennes fjortis-bekymmer.
  5. Ugly Betty. Om jag inte minns fel så gick det samma dag som Greys? Hur som helst så var jag väldigt förtjust i den serien.
  6. Kvinnofängelset. Nä, det var nog inte så bra. Ändå tittade jag troget varje natt (jag tror att det gick vid två-tiden) under några arbetslösa ångestmånader i början av 2000-talet.
  7. Tre kronor. Var det bra egentligen? Jag minns inte riktigt, men vet däremot att jag under alla år som serien gick missade max fem avsnitt. Ärligt talat tror jag faktiskt att jag bara missade ett enda, men det kan vara en efterhandskonstruktion.
  8. Seinfeld. Det har ju gått i repris ett antal gånger nu, och känns lite inaktuellt, men en gång i tiden hade jag väldigt bråttom hem från kören på torsdagskvällarna för att se Jerry, Elaine, Kramer och George. Åh, avsnittet när George lurar i sin chef att han är handikappad för att få en jobb-permobil!
  9. Mitt så kallade liv. Jenny har med Jordan Catalano eh, Mitt så kallade liv på sin lista, och det såklart att man måste ha om man var typ fjorton eller så när den serien gick.
  10. Nollor och nördar. För att min karlslok tycker om det så mycket och lite grann har lyckats dra ner mig i träsket.
