Vet inte riktigt vad jag ska skriva om, men är ändå märkligt sugen på att skriva. Så kom jag på att det precis blivit ny månad (herregud är det redan oktober!) och att det i början av året syntes en massa fotoutmaningar på bloggar jag läste. Så jag googlade efter ett foto om dagen och såg att det idag är lunchen som ska fotograferas.

Det kan ju bli lite svårt att fota den, med tanke på att klockan i skrivande stund är 22:27, men jag kan meddela att dagens lunch faktiskt var skitgod. Gulaschsoppa på burk, extraduttlad med rökt paprikapulver och så en klutt parmesan- och vitlökscreme fraiche. Våfflor efter det. (Det bästa med soppa är såklart efterrätten.)

Middagen var ännu mer skitgod, eftersom jag faktiskt gjorde allt utom såsen själv. Kålpudding, potatis, pressgurka, gräddsås och lingonsylt. Måste präktigt påpeka att jag själv plockat lingonen (i Helmers sandlådehink) och sedan (ännu mer präktigt) kokat sylt på dem tillsammans med fyraåringen.

Tja. Såhär kan man ju också fotoblogga. Tänk om nästa inlägg pyntas med en bild också!

/Tråkig tant_80

