När vi flyttade i höstas, och det hade behövts sorteras kläder/papper/prylar i tusen timmar fick jag sammandragningar så fort jag ansträngde mig mer än typ att lyfta på en kaffekopp.

När sammandragningarna lugnade ner sig var det foglossning (och en klumpig barbamage) som hindrade mig från att komma igång.

Så kom ungen äntligen ut och jag skulle kunna börja städa i klädkammare, förråd och i lägenheten i största allmänhet. Men eftersom jag snittades blev det inte mycket gjort då heller.

(Lägg till allt ovanstående att jag är av naturen lat. Väldigt lat.)

Men nu. Igår åkte Barbatönt och Helmer iväg till stugan för att låta mig rumstrera om ifred. Ja, Stella var fortfarande hemma, men en liten unge som ligger kvar mer eller mindre där man lämnat henne är inte lika dålig för städning som en nästan fyraåring. Trodde jag. Tror ni inte att den lilla tanten får för sig att hitta på en helt ny sömnrutin, som går ut på att sova två små pluttiga 20-minutrare istället för den vanliga 1-2-timmarsvilan! Grr…

Alltså hann jag igår eftermiddag och kväll sortera en jäkla massa, så att hela vardagsrummet är fullt med högar, men idag har jag gjort typ noll och nada åt de där högarna. Har istället sjungit och promenixat och lämnat fyra påsar pappersinsamling + glas bara för att upptäcka att jag glömt två påsar i hallen.

Nåja. Om jag bara ser till att inte sitta kvar här alltför länge så borde det väl bli klart någon gång…

