Vissa dagar som föräldraledig med två barn hemma är verkligen pest. En sån dag har jag skrivit om, men den fastnade i utkastkorgen just för att den var en pestdag och på såna hinner man inte skriva klart sina påbörjade blogginlägg. Man hinner heller inte dricka kaffe, får inte gå på toa ensam och troligtvis skriker man mer till treåetthalftåringen än vad man pratar med honom.

Idag har jag druckit två koppar kaffe, läst delar av tidningen, läst tre kapitel i stora barbaboken för treåetthalftåringen (som jag dessutom har fått både pussar och kramar av). Jag fick visserligen inte gå på toa ensam, men till och med det stod jag ut med eftersom resten av förmiddagen varit så fin. (Ok, jag hade gärna sluppit förklara det där med avslag för barnet, men han var mest intresserad – och road – av att mamma har blöja (binda alltså) så det var faktiskt inte så farligt det heller.) Just nu sitter vi lite större i soffan och kollar på Flykten från hönsgården. Den lilla sover i sin babysitter. Så länge jag gungar den med foten är hon nöjd.

Många dagar är verkligen inte så här. Men just precis nu tillåter jag mig att njuta av livet som tvåbarnsförälder när det är som bäst.

