Idag har jag gått åtta dagar över tiden. Egentligen stör det mig inte så gräsligt mycket – det var väl inte direkt oväntat att graviditeten skulle bli längre än 40 veckor…

Dock har jag redan läst ut en av böckerna som jag har köpt för att läsa på patienthotellet och ätit upp alla nötter och allt godis som jag tänkt ha med.

Å andra sidan har jag inte packat mer än en amnings-bh och en favoritpyjamaströja i bb-väskan. Jo, overallen till Pomme ligger också däri. Kanske borde ta med lite andra kläder också? (Helmer är ju född i juni och var nakenfis, förutom blöja, sina första tre levnadsdagar. Vi var inlagda på avdelning 10 då (barnintensiven alltså) och där var det så varmt att kläder inte behövdes. Eller så var jag och Barbatönt bara helt väck och tänkte inte på att klä på det stackars barnet?) Kanske ska jag ha med nåt till mig själv?

Nä. Packa är jobbigt. Jag tror att jag passar på att njuta av lugnet en stund till. Sörplar lite kaffe och letar världens bästa handkräm på nätet. Resten av familjen är på 4-årskalas, men jag valde att stanna hemma istället. Bra val!

