Idag är jag inne på vad som på preggo-språk kallas för BF +4. Alltså på det beräknade förlossningsdatumet (som var i fredags) plus fyra dagar.

Jag är nog lite knäpp. (Eller jätteknäpp?) Men jag har på något vis vant mig vid det här. Visst, det är skitjobbigt att få ont av det mesta man gör, att inte kunna ta sig ur sängen – eller ens kunna vända sig i den – utan att det är ett projekt. Trist att vara täppt i näsan. (Medicinen hjälper inte särskilt bra längre.) För att inte tala om hur tråkigt det är att inte kunna springa ikapp med treåringen till dagis.

Ändå har jag så otroligt svårt att fatta att det faktiskt ska komma en bebis snart. Jättesnart faktiskt! Kanske senare inatt, eller om jag går så mycket över tiden att de måste sätta igång mig så är det ändå bara några futtiga veckor det handlar om.

Tvättar små kläder och gör i ordning vagnen med åkpåse och fin väska.

Inte idag. Men snart.

