1995 var jag på mina allra första r.e.m.-konsert. Jag hade visserligen varit på en stor konsert innan dess (Guns n’ roses) men det här var första gången som jag såg ett band som jag verkligen, verkligen gillade och inte bara några som jag hade hört några låtar med.

Som vanligt såldes en massa merchandise runtom på området och jag sneglade mer än lystet på en militärgrön t-shirt med en grön stjärna på. Lite lik en som Michael Stipe själv brukade bära på den tiden. Min bror, som var den som var med mig på konserten, tyckte att tröjan var onödigt dyr (250 kr om jag inte minns fel) och jag gick förbi stånden med tröjorna utan att handla. Efter konserten kunde jag dock inte låta bli. Rusig av post-konsert-lycka köpte jag en tröja.

Bland annat hade jag den visst på mig i slutet av maj 2008... Två dagar före BF, arton dagar innan Helmer faktiskt kom ut.

Jag använder den numera rätt sällan, men om man slår ut kostnaden för tröjan på hur många år jag har använt den så var den faktiskt väldigt prisvärd!

