De bloggar jag läser har nästan allihop det gemensamt att de skrivs av mammor. En hel del är till råga på allt såna där hemska mammabloggar. (Ljudeffekt: läskig musik.) Många har gått från vanliga bloggar till mammabloggar under tiden som jag har läst dem. Lite som livet självt – man går från vanlig människa till mamma…

(Det där fick mig att tänka på att det i originalhemstaden finns ett bostadsområde som till stor del bebos av studenter. I folkmun kallas de olika delarna av området för Studentryd och Människoryd.)

Jag började skriva något slags länkkärlekinlägg. Jag skrev några rader om ett par av de bloggar jag gillar mest. (Eller i alla fall läser oftast – det behöver inte vara synonymt…) Men det kändes bara larvigt på nåt vis. Nästan som att jag försökte fjäska, eftersom de där andra inte läser mig. Istället ser jag till att uppdatera länkarna i menyn, så kan man på ett ungefär fatta vad jag läser.

