Etiketter

, , ,

Och livet fortsätter visst som vanligt. Bara att det avbryts av vissa aktiviteter som jag aldrig har ägnat mig åt förr.

Jag går på föreläsningar. Köper automatkaffe i Gläntan. Beställer kurslitteratur från bokus. Läser bloggar. Lyssnar på musik som kan passa på pappas begravning. Brer mackor till Helmer. Torkar yoghurt från köksbordet.

Jag åker tåg till Linköping. Äter pizza i mammas kök. Besöker en begravningsbyrå för första gången. Funderar på vilka blommor som blir finast på pappas kista. Bestämmer hur dödsannonsen ska utformas. Chockeras över hur satans dyrt det är att dö. (Nästan tiotusen för att annonsera lokalt och i DN!) Träffar en kompis och dricker vin. Asmycket vin. Äter en darrig frukost. Åker tåg tillbaka till Karlstad. Sprängs av kärlek när jag återser min lilla familj. Har tålamod  skört som en såpbubblehinna. Ett gnäll för mycket och jag upplöses i atomer.

Och jag läser tidningen. Plockar in i diskmaskinen. Dricker kaffe och äter mikrade kanelbullar till. Loggar in på facebook, men vet inte vad jag ska skriva. Googlar på gravstenar. Försöker se framför mig hur de skulle se ut med pappas namn på.

Som sagt. Livet är som vanligt, men ibland avbryts det av aktiviteter som jag aldrig har ägnat mig åt förr.

