Etiketter

,

Om någon funderar över bloggtystnaden så beror den mest på att jag försöker sluta gnälla så förbaskat här på bloggen. Eftersom jag för tillfället är ute på VFU, som jag på många sätt och vis är missnöjd med, har det helt enkelt blivit så att jag inte skriver något alls.

Något som jag däremot är nöjd med – ja, ruggigt nöjd, till och med – är min födelsedag. Hur kan man vara annat än nöjd med en dag som innebär frukost på sängen, ballonger, blommor, muffins, vänner, kramar, mera muffins, familjen, ännu mera muffins, mat, vin och mys?! Och så var det visst en liten grej till… En present, som jag just i detta nu sitter och knattrar på! En alldeles egen, superfin och blank laptop! Som jag faktiskt lyckades koppla upp mot det egna trådlösa nätverket alldeles själv. Bara den som har suttit i en klädkammare och surfat på en stenåldersdator förstår hur lycklig man blir över en fin och supersnabb dator. (Stenåldern pågick visserligen inte 2005, men som vi alla vet så är det överdrifterna som är språkets bästa krydda.) Den gamla datorn tar ungefär 12 minuter på sig att komma till liv och ut på nätet. Den nya kanske behöver 1 ½ minut för detsamma.

Nu längtar jag tills csn-pengarna ska trilla in på kontot, så att jag ska kunna köpa en väska till min nya darling. Åh, vad vi kommer ha det mysigt tillsammans!

