Etiketter

, , , ,

Snart fyller jag år, och till kalaset som jag ska ha då har jag tänkt att baka en del. En del är för övrigt en liten överdrift. Planen är faktiskt att baka apemycket! Dels fika och dels sjuttielva pajer.

Det har dock varit lite mycket för Barbafjant på sistone, så jag har inte haft någon direkt energi att ställa mig och baka. Dels är Barbatönt borta en stor del av veckorna (på vfu=praktik). Dels har jag hela tiden haft nåt skolmoln hängande över mig. Så snart en tenta har skrivits, inlämningsuppgift lämnats in eller bok lästs klart, har det varit något nytt att ta itu med. Ja, och så har min egen vfu krånglat hejvilt, så att jag nu kommer få vara 2 veckor på högstadiet och 3 veckor på komvux. Hej och hå!

Tillbaka till bakandet.

En av de saker som jag har tänkt att baka är kladdkakemuffins. Ruggigt gott! Det har dock inte gått så bra för mig att komma igång med just de muffisarna. I fredags var äggen slut. På lördagen var jag apatisk. I söndags kom jag på att jag inte hade några formar. I måndags grät jag över alltings jävlighet. Och idag — när det finns formar och ägg hemma, och själen är i balans igen — inser jag att jag åt upp all choklad, samtidigt som jag grät över alltings jävlighet igår.

