Etiketter

, , , ,

I övermorgon ska jag skriva den där hemska, hemska omtentan.

Alltså har jag inte så mycket bättre för mig än att plugga, plugga och plugga. Ja, och så åka till stan och handla en hel jacka, för pengar som en snäll tant (även känd som mamman) har lånat ut till mig. Fy fasiken, vad mycket mindre man fryser när man har hela ytterkläder!

Dessutom drabbades jag av ett stort baksug — och då snackar vi inte om att min rumpa gjorde hysteriska baklängespruttar — som lockade mig till att svänga ihop ett gäng violmuffins! Har ingen aning om hur de smakar, för de är lite för varma för att smakas på än. Ska nog gnaga i mig en ikväll, för att imorgon piffa till dem med lite lila frosting och svart strössel. Låter väl grant? (Och sabla äckligt!)

Så även om det inte bloggas så himla mycket så lever jag.

Uppdatering:
Så här ser de ut, de små rackarna. Råkade visst dekorera dem redan ikväll.  Jag är riktigt jäkla nöjd med både utseende och smak! (Det är trots allt första gången jag försöker mig på cupkakes. Eller om det är muffins jag har bakat. Jag vet inte så noga. Små och söta är de i alla fall. Bakade i småbrödsformar, dvs. storleken mellan knäck- och bullformar.)

Små små muffisar

