Etiketter

, , , ,

Usch.

Det är alldeles för mycket nu. Jag är konstant stressad, har ont i huvudet, är yr och vimmelkantig, har ont i nacken, får minnesluckor (utan alkohol!) och mår allmänt rätt kasst.

Jag har nog spridit ut ett rykte om att jag har omtenta nu i veckan. Det kan bero på att första beskedet var att omtentan skulle vara den femte. Det blev dock ändrat, så den elfte  ska jag på nytt försöka klämma ur mig allt jag vet om Kinas ekonomiska och politiska utveckling sedan 50-talet i jämförelse med Frankrikes, eller kanske något om hur politiska policies kan tillämpas didaktiskt

Som pricken över i har Barbatönt VFU (=praktik) 7 mil härifrån, vilket innebär att han sover där, när han börjar tidigt. Med andra ord sön-onsdag. I vanliga fall skulle det inte vara så farligt, men just nu är det ingen höjdare att sova så lite som jag får göra för Lelle. (Som tycker att det är kul att vakna 2-3 gånger på natten + vakna för dagen strax före kl. 6!) Sammanlagt blir det kanske 5-6 timmars sömn per natt.

Nu trodde ni kanske att Barbafjant hade gnällt klart? Icke!

Eftersom jag fortfarande inte får registrera mig på den här terminens kurs — eftersom jag inte får börja den utan att ha klarat omtentan — får jag inga csn-pengar. Och eftersom jag inte tar fullt studielån* har jag inte fått några pengar sedan november. (Förutom barnbidrag och sånt. Och lite lön i december.) Alltså är det rätt tomt på kontona nu. Jättetomt faktiskt.

Barbatönts mamma är världens snällaste och hjälper oss så gott hon kan. Jag har sjukt dåligt samvete över det, och är samtidigt väldigt tacksam. Men jag vill ju kunna klara mig själv!

Okej. NU har jag nog gnällt klart! 🙂

Dags att försöka klä på sig utan att ramla (det gjorde jag igår, eftersom jag är så yr att jag inte kan stå på ett ben, som man ju brukar göra när man tar på sig byxorna!) och sedan knata iväg till uni och lära mig mer om Irak. Kul!

*Man får ju bara studiemedel i 12 terminer. Inklusive en uppsamlingstermin, för de poäng som jag missade när jag var gravid, blir min utbidning precis 12 terminer. Men ojdå! Jag läste visst en termin i Linköping 2002! Alltså får jag pussla lite med veckorna, för att få det att gå ihop.

