Etiketter

,

Att det är kallt ute gör mig inte särskilt mycket. Visserligen är det rätt surt att min jacka har gått sönder och att jag – pga 0 kr från csn – därför inte kan stänga den, mer än med luddiga kardborrar. När det är runt 17 minusgrader blir det lite småkallt med öppen jacka, men med en hyfsat varm kofta under funkar det ändå.

Att det är kallt inomhus blir jag däremot fullständigt GALEN på. Jag vill kunna strosa runt i min egen lägenhet iklädd mysbrallor och t-shirt, utan att frysa ihjäl! Framför allt vill jag kunna gå barfota. Jag är nämligen en utpräglad strumpogillare! (Ha ha! Vilket fint ord. Jag kan inte låta bli att tänka på trätobroder när jag hör det.)

Igårkväll hade jag på mig: Byxor, t-shirt, varmaste koftan (som jag har under trasiga jackan när det är 17 minus, och förblir varm), ”hummerdräkten” (som är en knallröd, lurvig fleecemorgonrock) med luvan uppfälld. Och så förhatliga strumpor + att jag lade Lelles fårskinnsfäll på golvet, så att fötterna skulle värmas upp lite underifrån också. Ändå frös jag så att det gjorde ont i kroppen.

Som Sverker skulle ha sagt: ”Ska det va så? Va, va, va?”

