Etiketter

, ,

För några veckor sedan skrev jag en didaktisk seminarieuppgift, för samma lärare som tyckte att jag svamlade i min ack så underkända tenta.

Uppgiften var tudelad. Dels skulle en vansinnigt trist metodbok refereras. Dels skulle en examination, inom området komparativ politik utformas. Ja, jag tror i alla fall att det var det som uppgiften gick ut på. Han är väldigt förtjust i att formulera sig …oklart, kan man säga.

Examinationsdelen var jag ganska nöjd med. Eller jag skämdes väl åtminstone inte över den. Den del som tog upp kurslitteraturen, där man skulle välja en lämplig metod att tillämpa i den didaktiska uppgiften, däremot. Jag säger som kidsen: OH. MY. GOD. Den var så erbarmligt pinsam och dålig, så ni aaanar inte!

Betyget?

VG.

Så klart.

Så nu är min strategi inför tentan: Vara hyfsat påläst, men skriva som en schimpans med inlärningssvårigheter. Då borde det gå bra.

