Etiketter

, , , ,

Lelle har på sistone (läs: ganska länge) varit rödfnasig på sin mage och runt munnen och lite här och där faktiskt. Inte jättemycket, men ändå. Själv är jag allergisk mot mycket – och har varit allergisk mot ännu mer (så där så att raderna inte räcker till när man ska fylla i ett formulär) och då är det lätt att bli lite orolig för sin unges skull. Tänk om han också?

Prickig korv-unge

Så här rödprickig var jag när jag var liten. Lelle är ungefär tusen gånger finare i huden. Som en marsipangris ungefär! 🙂

Men ett pricktest visade att han (med allra största sannolikhet) inte har några allergier, utan att han snarare bara har torr hud. Skönt! 

Förutom att besöka vårdis har jag mest suttit i bibblan. Där har jag ägnat mig åt att försöka bli klok inför morgondagens tenta. Det mesta jag läser är faktiskt skitintressant, men jag gör det ju alldeles för sent! (Dessutom kom vi, vid en fikarast, fram till att den här kursen inte alls heter Komparativ politik. Den heter Synskhet A. Det viktigaste är nämligen inte att kunna komparera system, utan att i förväg veta vad läraren tycker är rätt resonemang. Spännande!)

