Etiketter

, , ,

Det kliar i mina fingrar. Egentligen kanske jag skulle behöva en helt ny blogg. En ny adress. Inte bara en ny design. Någonstans där jag kan starta om, liksom.

Igår funderade jag lite på om jag kanske inte ens är Barbafjant längre? Tänk om jag skulle börja heta Elisabeth istället? Men det vore så konstigt på något vis. På nätet är jag ju faktiskt inte Elisabeth. I flera år hette jag Ella – eller till och med ella, med litet e, om vi ska vara kinkiga – och sedan hette jag nog Lisa ett tag. Men allra mest Barbafjant.

Och även om jag just för tillfället känner mig ungefär lika grå och trist som bloggens design så är det nog ändå Barbafjant som jag är.

Då i november var allting pest och pina, för privatlivet var en hög med bajs. Sedan var det bra, men jag tyckte att det var skönt att slippa blogga. Och nu då? Ja, nu är det bajs igen, men på grund av skolan. Det kommer nog ett argt inlägg om det senare.

Men nu. Är det dags att plugga vidare.

